Kontakt Serwis Gdzie kupić

Czyszczenie i odblokowanie młynka do odpadków

InSinkErator® z siedzibą w Racine, Wisconsin jest częścią koncernu Emerson z siedzibą w St. Louis, Missouri, USA, światowego lidera technologii i inżynierii, największego na świecie producenta urządzeń do unieszkodliwiania odpadów, obejmującego także szeroki zakres produktów i usług na rynkach przemysłowych, handlowych i konsumenckich. Młynki tej firmy to niezawodne i bezobsługowe urządzenia wykonane z najlepszych i najtrwalszych materiałów. Jak każde urządzenie posiadają wiele zabezpieczeń chroniących nie tylko użytkownika ale również samo urządzenie przed jego uszkodzeniem. Jednym z takich zabezpieczeń jest wyłącznik przeciążenia urządzenia. Podstawowym jednak czynnikiem wpływającym na sprawność urządzenia i jego estetykę jest właściwa pielęgnacja i użytkowanie młynka zgodnie z zaleceniami producenta.

Czyszczenie rozdrabniacza

Podczas dłuższego użytkowania młynka, w komorze mielącej mogą odkładać się cząsteczki tłuszczu i jedzenia powodując nieprzyjemny zapach. Czyszczenie powinno się przeprowadzić zawsze przed dłuższym okresem nieużywania urządzenia. W celu wyczyszczenia rozdrabniacza należy:

  • Wyłączyć rozdrabniacz i odłączyć od źródła prądu!
  • Przez otwór w zlewie oczyścić dolną część przegrody przeciwrozpryskowej i wnętrze górnego wlotu do komory mielącej za pomocą szmatki do szorowania
  • Zatkać korkiem otwór zlewozmywaka i wypełnić komorę do połowy letnią wodą
  • Wymieszać 60ml sody spożywczej z wodą w komorze
  • Włączyć rozdrabniacz i jednocześnie otworzyć korek aby wypłukać luźne cząsteczki pozostałe w komorze rozdrabniacza
  • Wyłączyć młynek tuż przed całkowitym opróżnieniem wody z komory

 

 

Trzy kroki do zachowania świeżości twojego rozdrabniacza:

 

KOSTKI LODU

Kostki lodu są idealne do eliminowania przykrego zapachu z rozdrabniacza, przy okazji czysczą elementy do rozdrabniania żywności. Lód zwykle  topi się przed całkowitym oczyszczeniem komory mielącej.

OWOCE CYTRUSOWE

Owoce cytrusowe takie jak cytryny, pomarańcze skutecznie neutralizują nieprzyjemne zapachy. Po prostu pokrój kilka owoców na ćwiartki, puść strumień zimnej wody i zmiel owoce. Skórki owoców pomogą oczyścić części mielące, a cytrusy zapewnią świeży zapach. Jeżeli chcesz użyć czegoś mocniejszego niż owoce cytrusowe, możesz pokroić brzoskwinię na pół i zmielić połówkę brzoskwini z pestką. Twarda pestka pomoże oczyścić wszelkie resztki żywności, które utknęły w komorze mielenia.

CZYSZCZENIE PRZEGRODY

Wszystkie modele rozdrabniaczy InSinkErator za wyjątkiem modelu 46 posiadają wyciąganą przegrodę, którą można łatwo wyjąć i wyczyścić. Przegroda znajduje się w kołnierzu młynka. Po prostu wyciągnij przegrodę, spłucz i wytrzyj z resztek jedenia.

 

 

Odblokowanie zaciętego rozdrabniacza

 

Jeżeli podczas pracy silnik rozdrabniacza zatrzyma się, może oznaczać, że urządzenie zacięło się. Najczęściej słychać wtedy ciche brzęczenie młynka.

 

Aby przywrócić sprawność i odblokować urządzenie należy:

  • Wyłączyć rozdrabniacz i zakręcić wodę
  • Włożyć jeden z końców klucza serwisowego do środkowego otworu znajdującego się na dnie rozdrabniacza. Klucz serwisowy znajduje się na wyposażeniu młynka, jeśli zaginął można również użyć klucza imbusowego 1/4 cala.
  • Kręcić kluczem do przodu i do tyłu aż wykona pełen obrót w każdą ze stron.
  • Wyjąć klucz z gniazda.
  • Wyjąć szczypcami obiekty znajdujące się wewnątrz rozdrabniacza i poczekać 3-5 minut aż silnik schłodzi się
  • Delikatnie wcisnąć czerwony przycisk restartujący znajdujący się na spodzie rozdrabniacza (zabezpieczenia przed przeciążeniem). Jeśli nie możesz wcisnąć przycisku, poczekaj dziesięć minut i spróbuj ponownie.
  • Odkręć zimną wodę a następnie uruchom młynek
  • Jeżeli urządzenie nie zadziała przed wezwaniem Serwisu naprawczego należy sprawdzić czy przypadkiem nie zadziałał jeden z wyłączników automatycznych lub nie uległ uszkodzeniu bezpiecznik

Jeśli młynek ponownie się zatnie,  wykonaj jeszcza raz wszystkie czynności. Być może trzeba kilkakrotnie powtórzyć proces aby odblokować całkowicie urządzenie.

 

 

Restart młynka, blokada przeciążeniowa

 

Może zdarzyć się również, że nie możemy uruchomić młynka w ogóle. W takim przypadku najprawdopodobniej zadziałało zabezpieczenie przeciążeniowe, które unieruchomiło młynek.

Aby przywrócić sprawność i odblokować urządzenie należy:

  • Wyjąć szczypcami obiekty znajdujące się wewnątrz rozdrabniacza
  • Delikatnie wcisnąć czerwony przycisk restartujący znajdujący się na spodzie rozdrabniacza (zabezpieczenia przed przeciążeniem). Jeśli nie możesz wcisnąć przycisku, poczekaj dziesięć minut i spróbuj ponownie.
  • Odkręć zimną wodę a następnie uruchom młynek
  • Jeżeli urządzenie nie zadziała sprawdź czy młynek nie został zablokowany, użyj klucza serwisowego – instrukcja powyżej

Przed wezwaniem Serwisu naprawczego należy sprawdzić czy przypadkiem nie zadziałał jeden z wyłączników automatycznych lub nie uległ uszkodzeniu bezpiecznik

 

 

NAPRAWA

Jeśli konieczna jest naprawa należy skontaktować się z autoryzowanym centrum serwisowym

firmy InSinkErator (tel. 42/689 10 17; e-mail: serwis@comitor.pl) lub z przedstawicielem handlowym. Gwarancja będzie nieważna, jeśli użytkownik spróbuje odłączyć zainstalowany rozdrabniacz i dokonywać samodzielnych napraw lub jeśli rozdrabniacz był wykorzystywany niezgodnie z przeznaczeniem lub komercyjnie.

Zapraszamy do kontaktu

Barbara Wiaderna
Asystent działu serwisu
+48 42 689 10 17
Mariusz Dewicki
Kierownik działu serwisu i administracji
+48 42 689 10 20
Serwis Comitor
Do góry
Masz pytania?

W czym możemy pomóc?

INFOLINIA
801 BLANCO (25 26 26)
Wyślij zapytanie
Porównanie produktów:
Porównaj
COMITOR

Zapisz się
do Newslettera Poznaj nasze nowości oraz wyjątkowe oferty


COMITOR

Akceptacja RODO

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

 

Zanim przejdziesz do serwisu lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. W związku z wprowadzanymi zmianami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych przez firmę COMITOR. Klikając „Przejdź do serwisu” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe warunki.

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”) COMITOR sp. z o. o. informuje, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COMITOR sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Laskowicka 24, 94-111 Łódź, NIP 7272547437, KRS 0000088742 (dalej jako: „COMITOR”, „Comitor sp. z o.o.”);
  2. COMITOR powołał Inspektora ochrony danych osobowych. Inspektorem ochrony danych osobowych jest pani Elżbieta Baćko, dostępna pod numerem telefonu: 42 689 10 04 oraz adresem mailowym: iodo@comitor.pl.
  3. Wspólne administrowanie danymi osobowymi na podstawie art. 26 ust. 1 Rozporządzenia nie ma wpływu na realizację uprawnień przysługujących Pani/Panu na podstawie Rozporządzenia.
  4. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe z uwagi na korzystanie przez Panią/Pana z naszych usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia. Jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej oferty wydłużonej gwarancji – w celu realizacji wybranej przez Panią/Pana opcji gwarancji. Niezależnie od powyższego, może Pani/Pan udzielić odrębnej, dobrowolnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych COMITOR.
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą nasi zaufani partnerzy – operatorzy płatności, operatorzy płatności elektronicznych, obsługujące nas podmioty informatyczne, producenci wybranego przez Państwa towaru (jeżeli jest to niezbędne dla realizacji uprawnień wynikających z gwarancji), a w razie takiej konieczności – także obsługujące nas kancelarie prawne.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji na Pani/Pana rzecz wybranej usługi, a jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej wydłużonej gwarancji – także przez czas, na który udzielana jest gwarancja. Jeżeli udzielił Pan/Pani zgody na przesyłanie informacji handlowych – wtedy podany adres e-mail przechowany będzie także do czasu cofnięcia zgody, na warunkach określonych w formularzu zgody marketingowej.
  9. W każdym momencie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych a także prawo do przenoszenia danych.
  10. Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, bez podania przyczyny jest Pani/Pan uprawniony do wniesienia sprzeciwu, gdy dane wykorzystywane są do celów marketingu bezpośredniego.
  11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest sprzeczne z przepisami prawa.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia na Pana/Pani rzecz wybranej usługi.
  13. Jeżeli korzystają Państwo z naszej strony internetowej, korzystamy z ciasteczek oraz Google Analytics. Więcej informacji znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Więcej informacji o RODO znajdą Państwo m.in. tutaj.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji.

Pozdrawiamy, zespół COMITOR sp. z o.o.

Ustawienia zaawansowane