Kontakt Serwis Gdzie kupić

Przeglądy konserwacyjne baterii zlewozmywakowych

 

Konserwacja urządzeń to niezwykle ważna, aczkolwiek zapominana czynność. O ile o sprawność urządzeń, ich konserwację i stan jakości w przedsiębiorstwach dbają specjalne jednostki techniczne, o tyle w gospodarstwach domowych czynność ta jest zapominana i bagatelizowana. Z regóły czekamy do chwili, kiedy nasze urządzenie ulegnie awarii, a wtedy pojawia się problem. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja bateria BLANCO będzie Ci długo służyła, musisz ją utrzymywać w dobrym stanie. Brak odpowiedniej konserwacji i pielęgnacji może znacznie skrócić czas jej poprawnego działania. Regularne przeglądy skutecznie ograniczają konieczność interwencji serwisowych z powodu awarii, znacznie redukując koszty eksploatacji urządzeń.

 

Program przeglądów okresowych prowadzony przez naszą firmę obejmuje wykonywanie przeglądów urządzeń po okresie gwarancyjnym, najlepiej co 12 m-cy. Według zaleceń producentów baterii, ważna jest zarówno codzienna konserwacja wykonywana przez Państwa, jak i okresowe przeglądy przeprowadzane przez wykwalifikowany serwis. Przeglądy te umożliwiają sprawdzenie stanu technicznego urządzeń, czyszczenie, wcześniejsze wykrycie nadmiernego zużycia podzespołów i elementów takich jak np. uszczelki. Dodatkowo podczas prac konserwacyjnych nasi serwisanci udzielają wszelkich informacji z zakresu codziennej obsługi i pielęgnacji urządzeń i odpowiedzą na każde Państwa pytanie związane z produktem. Wszystko po to, aby byli Państwo zadowoleni z zakupionego towaru i nie napotkali żadnych problemów podczas ich użytkowania.

Najczęstszą przyczyną awarii baterii jednouchwytowych jest zużycie uszczelek korpusu wewnętrznego, uszkodzenie głowicy ceramicznej lub wyciąganej na wężu wylewki tzw. słuchawki.

Uszczelki korpusu wewnętrznego

Uszczelnienia zastosowane w baterii to uszczelki typu o-ring lub v-ring oraz uszczelki płaskie. Posiadają wysoką odporność na ścieranie oraz dobre właściwości mechaniczne gwarantujące baterii szczelność połączeń. Z reguły  producenci uszczelek oceniają ich wytrzymałość na 12 miesięcy, na co udzielają gwarancji jakości. Nie oznacza to, że uszczelka nie zachowa swej sprawności dłużej, nawet przez kilka lat. Jest to zależne od jakości instalacji i wody zasilającej baterię. Wszelkie zanieczyszczenia jak rdza, piasek oraz zawartość wapnia w wodzie powodująca osad kamienny są przyczyną wszelkich nieszczelności. Najbardziej narażone na uszkodzenia uszczelek w korpusie wewnętrznym są baterie bez wyciąganej wylewki. Tu woda przepływa przez korpus baterii, bezpośrednio oddziaływując na uszczelnienia.

 

Pierwszym sygnałem zużycia uszczelek jest pojawiający się w szczelinach i stykach między elementami baterii osad z kamienia. To znak, że na uszczelkach wewnętrznych również gromadzi się osad prowadzący do rozszczelnienia. W takich wypadkach należy niezwłocznie przeprowadzić konserwację, oczyścić korpus z osadów i wymienić uszczelki na nowe, nie zapominając o ich przesmarowaniu specjalnym smarem do armatur, co zwiększa trwałość uszczelki. Nie należy zapominać także o pozostałych uszczelkach np. uszczelkach głowicy ceramicznej czy uszczelkach płaskich na łączeniu węży, które również ulegają uszkodzeniu i tracą swoje właściwości mechaniczne. Je również należy odpowiednio często wymieniać na nowe, aby nie doprowadzić do zalania mieszkania. Wymianę uszczelek na nowe i bezpieczeństwo gwarantuje Państwu jedynie systematyczna konserwacja baterii.

Głowica ceramiczna

Podstawowym elementem umożliwiającym mieszanie wody w celu uzyskania określonej ilości wody o żądanej temperaturze jest mieszacz tzw. głowica. Składa się on z kilku ślizgających się po sobie pierścieni ceramicznych. Pierścienie te posiadają dwa otwory, przez które dopływa woda: jednym woda zimna, drugim woda gorąca. Trzecim otworem wypływa woda zmieszana. Szczelność wewnętrzną w mieszaczu uzyskuje się dzięki dokładnemu wypolerowaniu ślizgających się po sobie powierzchni pierścieni ceramicznych.

 

Piasek, rdza i inne zanieczyszczenia znajdujące się w instalacji wodociągowej wężykami zasilającymi płyną wraz z wodą bezpośrednio do mieszacza - głowicy baterii. Kiedy sterujemy wodą w celu uzyskania odpowiedniego strumienia i temperatury wody, zanieczyszczenia przedostają się między pierścienie ceramiczne i przez tarcie jednego pierścienia o  drugi niszczą ich powierzchnię. Zniszczone powierzchnie tracą szczelność i bateria ulega awarii. Bardzo ważną rzeczą jest zabezpieczenie głowicy filtrami kątowymi montowanymi na zaworach zasilających. Należy pamiętać jednak, że sitka w filtrach również należy czyścić odpowiednio często, w zależności od zanieczyszczeń instalacji. Podczas konserwacji nasz monter zainstaluje Państwu filtry kątowe lub wymieni filtry na nowe, jeśli ich jakość ulegnie całkowitemu uszkodzeniu. Dzięki temu nowy filtr zabezpieczy Państwa baterię przed awarią i kosztowną naprawą.

Wyciągana wylewka

Bateria, która ułatwia  pracę najbardziej wymagającym użytkownikom kuchni musi posiadać wyciąganą wylewkę. Wylewka wyposażona jest w przycisk, dzięki któremu możemy uzyskać dwa rodzaje strumienia: skupiony i rozproszony.Umocowana w gnieździe obrotowej części baterii i połączona z korpusem wężem, którego długość wynosi zwykle około 150 cm. Ze względu na zasięg działania i na możliwość przełączania strumienia na prysznicowy, wyciągana rączka natrysku ułatwia wiele czynności w kuchni: poczynając od napełniania wyższych naczyń stojących w zlewozmywaku przez mycie warzyw rozproszonym strumieniem. Przez tego typu baterie woda bezpośrednio z głowicy kierowana jest wężem do wylewki. Nie przepływa bezpośrednio przez korpus, a więc nieszczelność korpusu od wewnątrz w tym przypadku nie występuje. Widoczne na zdjęciu uszczelki chronią korpus z zewnątrz, aby woda spływająca po baterii nie przedostała się do środka i po wężu nie zalała  szafki.

 

Niezbędnym czynnikiem do prawidłowego działania baterii jest czyszczenie perlatora wylewki. Perlator to inaczej napowietrzacz bądź aerator, który znajduje się na końcu wylewki. Dzięki drobnej siateczce napowietrza on strumień wody, przez co ogranicza jej zużycie. Dzięki niemu strumień wody składa się z drobnych pęcherzyków powietrza, jest miękki, perlisty. Czyszczenie perlatora należy wykonywać systematycznie, w zależności od stopnia zanieczyszczenia wody dostatecznie często. W przypadku kiedy sitko perlatora jest mocno zabrudzone należy je natychmiast wymienić. Niedostatecznie częste czyszczenie perlatora prowadzi do zakamienienia drobnych otworów w sitku wylewki, co zwiększa ciśnienie wody w wylewce. Woda, zamiast wypływać przez sitko szuka innego ujścia i rozszczelnia wewnątrz wylewkę, czego przyczyną są wycieki na przełączniku strumienia lub przy łączeniu węża z wylewką. Koszt perlatora to zaledwie kilka złotych, koszt wylewki to zdecydowanie ponad 100 zł. Warto więc dbać o wylewkę, co zapewni Państwu systematyczna konserwacja baterii.

 

Użytkownikom baterii zlewozmywakowych BLANCO polecamy przegląd i konserwację produktu, co zapobiegnie gromadzeniu się osadu wapiennego, kamienia prowadzącego do zatarcia baterii, uszkodzenia głowicy czy wylewki, a w konsekwencji nieszczelności baterii, pogorszenia estetyki produktu i poniesienia znacznych kosztów naprawy. Pamiętajmy także, że przeciekająca bateria potrafi zużyć w ciągu doby nawet 10 litrów wody, co w skali miesiąca obciąża niepotrzebnie nasz budżet domowy. Prowadzimy wszelkie prace konserwacyjne produktów marki Blanco przy użyciu oryginalnych części, na które otrzymują Państwo gwarancję jakości. Oryginalne części gwarantują bezawaryjną pracę urządzeń, oraz zapewniają jakość produktu określoną przez producenta.

Usługa obejmuje:

  • montaż lub wymianę zaworów kątowych
  • sprawdzenie baterii pod względem ukrytych wad lub usterek
  • demontaż korpusu baterii i przegląd baterii wewnątrz
  • oczyszczenie z osadu kamiennego
  • wymianę zużytych uszczelek
  • wymianę perlatora (sitka) wylewki
  • dokładne przesmarowanie elementów ruchomych i uszczelek
  • sprawdzenie szczelności wszystkich połączeń baterii
  • w razie konieczności wymianę głowicy

Koszt usługi to od 300 PLN, w zależności od stopnia zanieczyszczenia elementów baterii i konieczności ich wymiany.

Zapraszamy do kontaktu

Barbara Wiaderna
Asystent działu serwisu
+48 42 689 10 17
Mariusz Dewicki
Kierownik działu serwisu i administracji
+48 42 689 10 20
Serwis Comitor
Do góry
Masz pytania?

W czym możemy pomóc?

INFOLINIA
801 BLANCO (25 26 26)
Wyślij zapytanie
Porównanie produktów:
Porównaj
COMITOR

Zapisz się
do Newslettera Poznaj nasze nowości oraz wyjątkowe oferty


COMITOR

Akceptacja RODO

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

 

Zanim przejdziesz do serwisu lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. W związku z wprowadzanymi zmianami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych przez firmę COMITOR. Klikając „Przejdź do serwisu” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe warunki.

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”) COMITOR sp. z o. o. informuje, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COMITOR sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Laskowicka 24, 94-111 Łódź, NIP 7272547437, KRS 0000088742 (dalej jako: „COMITOR”, „Comitor sp. z o.o.”);
  2. COMITOR powołał Inspektora ochrony danych osobowych. Inspektorem ochrony danych osobowych jest pani Elżbieta Baćko, dostępna pod numerem telefonu: 42 689 10 04 oraz adresem mailowym: iodo@comitor.pl.
  3. Wspólne administrowanie danymi osobowymi na podstawie art. 26 ust. 1 Rozporządzenia nie ma wpływu na realizację uprawnień przysługujących Pani/Panu na podstawie Rozporządzenia.
  4. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe z uwagi na korzystanie przez Panią/Pana z naszych usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia. Jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej oferty wydłużonej gwarancji – w celu realizacji wybranej przez Panią/Pana opcji gwarancji. Niezależnie od powyższego, może Pani/Pan udzielić odrębnej, dobrowolnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych COMITOR.
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą nasi zaufani partnerzy – operatorzy płatności, operatorzy płatności elektronicznych, obsługujące nas podmioty informatyczne, producenci wybranego przez Państwa towaru (jeżeli jest to niezbędne dla realizacji uprawnień wynikających z gwarancji), a w razie takiej konieczności – także obsługujące nas kancelarie prawne.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji na Pani/Pana rzecz wybranej usługi, a jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej wydłużonej gwarancji – także przez czas, na który udzielana jest gwarancja. Jeżeli udzielił Pan/Pani zgody na przesyłanie informacji handlowych – wtedy podany adres e-mail przechowany będzie także do czasu cofnięcia zgody, na warunkach określonych w formularzu zgody marketingowej.
  9. W każdym momencie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych a także prawo do przenoszenia danych.
  10. Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, bez podania przyczyny jest Pani/Pan uprawniony do wniesienia sprzeciwu, gdy dane wykorzystywane są do celów marketingu bezpośredniego.
  11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest sprzeczne z przepisami prawa.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia na Pana/Pani rzecz wybranej usługi.
  13. Jeżeli korzystają Państwo z naszej strony internetowej, korzystamy z ciasteczek oraz Google Analytics. Więcej informacji znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Więcej informacji o RODO znajdą Państwo m.in. tutaj.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji.

Pozdrawiamy, zespół COMITOR sp. z o.o.

Ustawienia zaawansowane