Kontakt Serwis Gdzie kupić

Pielęgnacja zlewozmywaków ze stali szlachetnej

Stal szlachetna

Stal szlachetna chromowo-niklowa 18/10 stosowana przez BLANCO do produkcji zlewozmywaków V2A jest stalą najwyższej jakości. Składa się głównie ze żelaza (ok.72%), chromu (ok.18%) oraz niklu (ok.10%). Nie oznacza to, że jest ona całkowicie odporna na zarysowania czy różnego rodzaju zabrudzenia. Celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie przyczyn pojawiającyh się problemów  w warunkach przeciętnej eksploatacji w kuchi, jak też wskazanie profilaktyki, której przestrzeganie wyeliminuje te nieprzyjemne dla użytkownika zjawiska.

Codzienna pielęgnacja

Do codziennej pielęgnacji zlewozmywaka wykonanego ze stali szlachetnej bez względu na rodzaj wykończenia należy używać jedynie wody i płynu do mycia naczyń oraz miękkiej strony gąbki lub miękkiej szmatki. Po każdym użyciu, zlewozmywak należy umyć i wytrzeć do sucha, co wyeliminuje wysychanie wody i osadzanie się wapnia na jego powierzchni.

Co jednak zrobić, jeśli pojawią się problemy z pielęgnacją np. osad wapienny, rdzawe plamy czy rysy na jego powierzchni?

Zlewozmywaki BLANCO charakteryzują się nie tylko wyjątkową jakością i desingiem, ale również sposobem wykończenia powierzchni zlewozmywaka. W ofercie znajduje się stal matowa, decor, stal polerowana i stal gładka szczotkowana pod nazwą SteelArt. Z uwagi na różne wykończenie stali, należy odpowiednio do rodzaju  wykończenia pielęgnować powierzchnię, aby zapewnić nienaganny i estetyczny wygląd na długie lata.

 

 

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że stal szlachetna nie jest całkowicie odporna na zarysowania, rdzę czy zabrudzenia. To, że  jest ona najwyższej jakości, nierdzewna, łatwa w pielęgnacji i eksploatacji wcale nie oznacza, że jest ona idealnie gładka i nie posiada porów, rowków w których gromadzi się osad wapienny – przyczyna brudzenia się i matowienia powierzchni. Zdjęcie pokazuje powierzchnię stali polerowanej w 480 krotnym powiększeniu.

Zlewozmywaki ze stali szlachetnej matowej i decor

Zlewozmywaki matowe, gładkie i w strukturze decor np. TIPO, FLEX, grupa TOP czyli ED, EE, EZ, to produkty, które nie przechodzą żadnej dodatkowej obróbki w procesie produkcyjnym. Stal szlachetna pocięta na formatki jest powlekana specjalną folią i w takiej postaci przechodzi przez kolejne etapy tłoczenia, zaginania krawędzi i wycinania otworów. Folia chroni powierzchnię stali przed zarysowaniem i uszkodzeniem technologicznym podczas całego procesu. Powierzchnia stali jest matowa, bez dodatkowego wykończenia. Są to produkty z najniższego segmentu produktów BLANCO.

 

Tych produktów nie należy polerować. Jak sama nazwa wskazuje jest to powierzchnia matowa. Aby usunąć zabrudzenia z powierzchni decor oraz nie wybłyszczyć gładkiej powierzchni matowej zlewozmywaka, musimy rozpuścić osad wapienny. Producent poleca środek BLANCO DailyClean+, środek w postaci płynu, odwapniający, bezpieczny dla każdej powierzchni. Środek należy nanieść na powierzchnię produktu, odczekać 15-30min i spłukać wodą. Jeżeli zanieczyszczenia nie rozpuszczą się całkowicie, czynność należy powtórzyć. Po oczyszczeniu powierzchni należy ją wytrzeć do sucha miękką ściereczką z mikrowłókien Blanco. Producent nie zaleca czyszczenia i polerowania stali matowej pastą, gdyż jest to stal surowa bez żadnej obróbki. Polerując powierzchnię możemy spowodować wybłyszczenia w miejscach polerowanych, a stal może przez pewien czas delikatnie brudzić szmatkę podczas wycierania na sucho.

Pielęgnacja produktów z grupy SteelArt

Zlewozmywaki ze stali szlachetnej gładkiej z grupy SteelArt

Zlewozmywaki ze stali szlachetnej gładkiej z grupy SteelArt takie jak m.in.: ZEROX LINE, CLARON LINE, FLOW, DIVON i blaty ze stali szlachetnej  zostają poddane dodatkowemu zabiegowi szczotkowania stali. Zabieg taki pozwala wydobyć teksturę stali i nadać jej elegancką matowość. W zależności od użytych środków i technologii, efekt może być bardzo zróżnicowany - od delikatnego satynowego zmatowienia do bardziej surowych faktur o industrialnym charakterze. Takie wykończenie dodaje materiałowi elegancji i wyrafinowania.

Codzienna pielęgnacja
Do codziennej pielęgnacji zlewozmywaka wykonanego ze stali szlachetnej z grupy SteelArt bez względu na rodzaj tekstury stali należy używać jedynie wody i płynu do mycia naczyń oraz miękkiej strony gąbki lub miękkiej szmatki. Po każdym użyciu, zlewozmywak należy umyć i wytrzeć do sucha, co wyeliminuje wysychanie wody i osadzanie się wapnia na jego powierzchni.

Co jednak zrobić, jeśli pojawią się problemy z pielęgnacją np. osad wapienny czy rysy na jego powierzchni?

Osady wapienne i plamy użytkowe

Czyszczenie powierzchni może odbywać się na kilka sposobów:

BLANCO DailyClean+

Niewielkie plamy i osady z wody możemy usunąć środkiem odwapniającym BLANCO DailyClean+ przez namoczenie powierzni zlewozmywaka płynem, pozostawienie na 15-30min, aby osad rozpuścił się i spłukaniu z powierzchni rozpuszczonego osadu. Po umyciu zlewozmywak należy wytrzeć miękką i suchą antybakteryjną ściereczką z mikrowłókien Blanco

 

Stosując się do wskazówek producenta i wycierając do sucha powierzchnię zlewozmywaka po każdym użyciu, na dłuższy czas zapewnimy mu lśniący wygląd. Jeśli jednak powstaną jakiekolwiek ślady na powierzchni, stosując środki polecane przez producenta i opracowane metody pielęgnacji zapewnimy estetyczny wygląd powierzchni zlewozmywaka, który na długie lata będzie ozdobą w naszej kuchni.

Zapraszamy do kontaktu

Barbara Wiaderna
Asystent działu serwisu
+48 42 689 10 17
Mariusz Dewicki
Kierownik działu serwisu i administracji
+48 42 689 10 20
Serwis Comitor
Do góry
Masz pytania?

W czym możemy pomóc?

INFOLINIA
801 BLANCO (25 26 26)
Wyślij zapytanie
Porównanie produktów:
Porównaj
COMITOR

Zapisz się
do Newslettera Poznaj nasze nowości oraz wyjątkowe oferty


COMITOR

Akceptacja RODO

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

 

Zanim przejdziesz do serwisu lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. W związku z wprowadzanymi zmianami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych przez firmę COMITOR. Klikając „Przejdź do serwisu” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe warunki.

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”) COMITOR sp. z o. o. informuje, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COMITOR sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Laskowicka 24, 94-111 Łódź, NIP 7272547437, KRS 0000088742 (dalej jako: „COMITOR”, „Comitor sp. z o.o.”);
  2. COMITOR powołał Inspektora ochrony danych osobowych. Inspektorem ochrony danych osobowych jest pani Elżbieta Baćko, dostępna pod numerem telefonu: 42 689 10 04 oraz adresem mailowym: iodo@comitor.pl.
  3. Wspólne administrowanie danymi osobowymi na podstawie art. 26 ust. 1 Rozporządzenia nie ma wpływu na realizację uprawnień przysługujących Pani/Panu na podstawie Rozporządzenia.
  4. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe z uwagi na korzystanie przez Panią/Pana z naszych usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia. Jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej oferty wydłużonej gwarancji – w celu realizacji wybranej przez Panią/Pana opcji gwarancji. Niezależnie od powyższego, może Pani/Pan udzielić odrębnej, dobrowolnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych COMITOR.
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą nasi zaufani partnerzy – operatorzy płatności, operatorzy płatności elektronicznych, obsługujące nas podmioty informatyczne, producenci wybranego przez Państwa towaru (jeżeli jest to niezbędne dla realizacji uprawnień wynikających z gwarancji), a w razie takiej konieczności – także obsługujące nas kancelarie prawne.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji na Pani/Pana rzecz wybranej usługi, a jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej wydłużonej gwarancji – także przez czas, na który udzielana jest gwarancja. Jeżeli udzielił Pan/Pani zgody na przesyłanie informacji handlowych – wtedy podany adres e-mail przechowany będzie także do czasu cofnięcia zgody, na warunkach określonych w formularzu zgody marketingowej.
  9. W każdym momencie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych a także prawo do przenoszenia danych.
  10. Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, bez podania przyczyny jest Pani/Pan uprawniony do wniesienia sprzeciwu, gdy dane wykorzystywane są do celów marketingu bezpośredniego.
  11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest sprzeczne z przepisami prawa.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia na Pana/Pani rzecz wybranej usługi.
  13. Jeżeli korzystają Państwo z naszej strony internetowej, korzystamy z ciasteczek oraz Google Analytics. Więcej informacji znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Więcej informacji o RODO znajdą Państwo m.in. tutaj.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji.

Pozdrawiamy, zespół COMITOR sp. z o.o.

Ustawienia zaawansowane