Kontakt Serwis Gdzie kupić

Gwarancja na zlewozmywaki Blanco

Warunki wykonywania gwarancji na zlewozmywak Blanco - informacje ogólne

Dokument gwarancyjny do pobrania poniżej, w stopce strony.

 

Zgłoszenie reklamacji


Zgodnie z warunkami gwarancji zgłoszenia reklamacyjne mogą być kierowane przez Użytkownika wyłącznie bezpośrednio do Gwaranta:


Dla ułatwienia, w nowej Karcie gwarancyjnej obowiązującej od 01.06.2024 zamieszczono Formularz do zgłoszenia reklamacji”. Można go wykorzystać także do zgłoszenia zlewozmywaka zakupionego przed 01.06.2024 r., jest to formularz uniwersalny.

Zgłoszona reklamacja powinna zawierać co najmniej: datę zgłoszenia reklamacji do Gwaranta, dane klienta (imię i nazwisko, adres zamontowania produktu, adres do korespondencji jeśli inny niż montażu, tel. kontaktowy, e-mail), kopię dowodu zakupu zawierającą dane sprzedawcy, datę zakupu, nazwę i symbol urządzenia pozwalające zidentyfikować urządzenie zgłaszane do reklamacji, dokładny opis wady z uwzględnieniem miejsca i przyczyny jej wystąpienia, jeżeli jest zgłaszającemu znana, datę ujawnienia się wady oraz dokumentację zdjęciową w celu udokumentowania ujawnionej wady wraz z etykietą Produktu.

Prosimy pamiętać, że Użytkownik traci uprawnienia z tytułu niniejszej gwarancji, jeżeli nie zawiadomi Gwaranta o wadzie w ciągu dwóch miesięcy od daty jej ujawnienia a w wyniku tego zaniechania nastąpiły kolejne uszkodzenia Produktu lub naprawa / usunięcie wady stało się niemożliwe.

 

Produkt tylko do użytku w domu!


Ze względu na nieprofesjonalny charakter urządzenia, gwarancja na urządzenie jest udzielana wyłącznie konsumentowi, tj. osobie fizycznej, która nabywa rzecz ruchomą w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową a urządzenie jest użytkowane w indywidualnym gospodarstwie domowym.

Oznakowanie, że produkt jest przeznaczony do użytku domowego jest umieszczone w Instrukcji montażu i pielęgnacji produktu dołączonej do zlewozmywaka przez producenta. Użytkowanie produktu w celach komercyjnych i/lub przemysłowych (w firmie, przedsiębiorstwie) jest użytkowaniem produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem.

 

 

Zakres gwarancji

Gwarant udziela Użytkownikowi końcowemu gwarancji na bezawaryjne funkcjonowanie zlewozmywaka Blanco, z wyłączeniem akcesorium będącego wyposażeniem dodatkowym, domówionym do Produktu nie będącym na jego wyposażeniu podstawowym jak: armatura przelewowo-odpływowa, syfony i przyłącza spustowe, koszyki na naczynia, deski, odsączarki, ociekacze, maty, szyny nakładane, zawory i filtry kątowe, elementy kolorystyczne do zmiany wyglądu podzespołów jak elementy ozdobne InFino, pokrętła i dźwignie sterowania korkiem, uchwyty itp.

Okres gwarancji  na urządzenia Blanco wynosi 24 miesiące od dnia zakupu Produktu nowego i 12 miesięcy od dnia zakupu w przypadku Produktu pochodzącego z ekspozycji. Produktem ekspozycyjnym jest Produkt, który został sprzedany przez Gwaranta uczestnikowi jego sieci dystrybucji (sprzedawcy detalicznemu) z przeznaczeniem do czasowej ekspozycji w punkcie sprzedaży tego uczestnika sieci i który został w taki sposób wykorzystany. Użytkownik powinien zwrócić się do sprzedawcy o udzielenie informacji, czy Produkt jest nowy, czy pochodzi z ekspozycji (jest używany).

Gwarant udziela Użytkownikowi gwarancji wyłącznie  na materiałowe bądź produkcyjne wady tkwiące w urządzeniu, tj.:
a)    ukryte wady strukturalne, samoistne pęknięcia zewnętrzne o ile nie zostały spowodowane czynnikami zewnętrznymi, jedynie wynikające z wady tkwiącej w rzeczy;
b)    odkształcenia fabryczne, wygięcia, nierówności, zmiana grubości o ile nie wynikają z procesu technologicznego, w tym wykraczające poza tolerancję wymiaru, gdzie:

  • w zlewozmywakach ze stali szlachetnej i kompozytu Silgranit® dopuszczalne są zmiany w zakresie do 3mm
  • w zlewozmywakach ceramicznych dopuszczalne są zmiany w zakresie do 4 mm


c)    zmiany kolorystyczne, ubytki o ile nie zostały spowodowane użyciem środka chemicznego, termicznego uszkodzenia, niewłaściwą pielęgnacją, uszkodzeniem mechanicznym z przyczyny zewnętrznej lub użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem;
d)    nieszczelności wynikające z wadliwych podzespołów będących na wyposażeniu zlewozmywaka w tym zestawów spustowych, o ile nie powstały z przyczyny zanieczyszczeń instalacji, ingerencji w urządzenie, w wyniku błędnego montażu lub użytkowania Produktu niezgodnie z przeznaczeniem;
e)    nieprawidłową pracę wynikającą z wadliwych podzespołów będących na wyposażeniu urządzenia lub odpowiadających za jego prawidłową pracę w tym pokręteł, dźwigni, korków automatycznych o ile zostały zamontowane i wyregulowane zgodnie z instrukcją producenta;

 

Sprawdź towar przy zakupie !


Gwarancja dotyczy najczęściej rzeczy kompletnej i użytkowanej, w której podczas eksploatacji ujawniła się wada tkwiąca w sprzedanej rzeczy niemożliwa do wykrycia podczas odbioru, zakupu zlewozmywaka.


Wszelkie braki w wyposażeniu, wady  i usterki, których istnienie kupujący może stwierdzić w chwili zawarcia umowy i wydania rzeczy winny być rozstrzygane bezpośrednio ze sprzedawcą, który wydał kupującemu towar. Natomiast w przypadku ich stwierdzenia po montażu winny być rozstrzygane bezpośrednio z monterem odpowiedzialnym za towar i jego prawidłowy montaż.


Braki, wady i usterki wykryte przed użytkowaniem towaru jak np. brak deski, uchwytów czy wybłyszczenia, pęknięcia, zarysowania, wyszczerbienia, nie są więc objęte gwarancją. Mogły one powstać u pośredników sprzedaży, podczas niewłaściwego transportu czy przechowywania lub podczas nieostrożnego montażu.

 

Nie odstawiaj gorących naczyń na zlewozmywak!

Zlewozmywak służy do mycia naczyń oraz produktów spożywczych i usuwania zbędnych płynów pozostałych z gotowania potraw. To oznacza, że śmiało możemy wykonywać wszelkie czynności kuchenne, w tym np. odcedzanie lub blanszowanie warzyw. Zlewozmywak nie jest jednak płytą termoizolacyjną służącą do odstawiania gorących naczyń, garnków i patelni. Do tego służą żaroodporne deski szklane, które są do nabycia w naszej firmie. Odstawianie gorących naczyń powinno odbywać się na przedmiot do tego przeznaczony i spełniający odpowiednie atesty bezpieczeństwa. Naczynia zdjęte z kuchenki z gotowania mogą posiadać o wiele wyższą temperaturę niż wytrzymałość termiczna zlewozmywaka i mogą doprowadzić do jego uszkodzenia, pęknięcia lub trwałego przebarwienia. Odstawianie gorących naczyń jest  użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem i tego typu uszkodzenia  nie są objęte gwarancją.

Przypominamy również, że nie należy wylewać do zlewozmywaka oleju, zwłaszcza rozgrzanego. Nie tylko może on uszkodzić powierzchnię zlewozmywaka ale także powoduje trudne do usunięcia zatory.

 

 

Nie używaj silnej chemii i ostrych czyścików!


Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za usterki powstałe na skutek nieprzestrzegania zaleceń zawartych w Instrukcji pielęgnacji produktu zawartej w dokumentacji załączonej do zlewozmywaka oraz na stronie  https://comitor.pl/serwis/  w zakładce  porady.  Należy pamiętać, aby ściśle stosować się do zaleceń producenta, nie wylewać do zlewozmywaka chemii budowlanej przy remontach i przede wszystkim unikać wszelkich środków, które w opisie zawierają chlor (chlorki, chloryny, podchloryny) lub kwas solny czy sól kwasu podchlorynowego. Z czasem prowadzą one do odbarwienia struktury zlewozmywaka a w konsekwencji do degradacji materiału czego nie obejmuje gwarancja. Nie należy również używać płynów z silnym stężeniem soli,  proszku do szorowania ani zmywaków z wiórów stalowych gdyż mogą  trwale uszkodzić powierzchnię zlewozmywaka.

 

 

Systematycznie usuwaj osady wapienne!


Najczęściej spotykane zabrudzenia to powstające ma powierzchni plamy i przebarwienia. Ich przyczyną jest osad wapienny, którego występowanie związane jest z twardością wody. W wodzie znajduje się dużo rozpuszczalnych soli wapnia i magnezu, co powoduje osadzanie się tych związków na powierzchni zlewozmywaka. Na takim osadzie z kamienia łatwiej zatrzymują się cząsteczki brudu np. herbata, które z kolei prowadzą do powstawania brzydkich plam i utraty walorów estetycznych zlewozmywaka. Dlatego niezwykle ważną czynnością jest systematyczne usuwanie osadów wapiennych. Osady na powierzchni nie są objęte gwarancją. Świadczenia z gwarancji nie obejmują także czynności pielęgnacyjnych. Zastosuj metody usuwania osadu i zabrudzeń opisane w zakładce "Porady" aby przywrócić walory estetyczne zlewozmywaka.

 

 

Zachowaj ostrożność!


Odpowiedzialność z gwarancji obejmuje tylko udowodnione wady powstałe z przyczyn tkwiących w produkcie, a więc usterki spowodowane wadliwymi częściami i/lub defektami produkcyjnymi. Do takich usterek nie należą usterki mechaniczne spowodowane przez użytkownika m.in. pęknięcie, odprysk, wgniecenie powierzchni na skutek upadku ciężkich lub ostrych przedmiotów. Doradzamy ostrożność i unikanie upadków przedmiotów na zlewozmywak, które mogą trwale uszkodzić jego powierzchnię, czego nie obejmuje gwarancja. Są to uszkodzenia mechaniczne spowodowane przyczyną zewnętrzną a nie wadą tkwiącą w rzeczy.
W celu zabezpieczenia komory zlewozmywaka przed tego typu uszkodzeniami w czasie użytkowania przedmiotów mogących uszkodzić zlewozmywak, doradzamy umieścić w komorze ogólnie dostępny materiał ochronny w postaci maty,  który ochroni zlewozmywak podczas upadku takich przedmiotów – norma PN-EN 13310:2003 załącznik A „Konserwacja i użytkowanie zlewozmywaków kuchennych”.

 

 

Informacje dodatkowe

Zgłaszając reklamację z tytułu niniejszej gwarancji, Użytkownik oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje warunki i postanowienia niniejszej gwarancji oraz z postanowieniami o ochronie danych osobowych.


Gwarancja na sprzedany Produkt  nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów o prawach konsumenta. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy a gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.


Szczegółowe informacje o warunkach, zakresie gwarancji, sposobie  zgłaszania reklamacji jak i realizacji świadczenia wynikającego z  gwarancji w dokumencie gwarancyjnym – do pobrania w stopce poniżej.

Pliki do pobrania:

1 Gwarancja podstawowa na urządzenia marki BLANCO - obowiązuje przy zakupie od 01.06.2024 do pobrania >

2 Gwarancja na zlewozmywaki kuchenne BLANCO - obowiązuje przy zakupie do 31.05.2024 do pobrania >

 

Zapraszamy do kontaktu

Barbara Wiaderna
Asystent działu serwisu
+48 42 689 10 17
Mariusz Dewicki
Kierownik działu serwisu i administracji
+48 42 689 10 20
Serwis Comitor
Do góry
Masz pytania?

W czym możemy pomóc?

INFOLINIA
801 BLANCO (25 26 26)
Wyślij zapytanie
Porównanie produktów:
Porównaj
COMITOR

Zapisz się
do Newslettera Poznaj nasze nowości oraz wyjątkowe oferty


COMITOR

Akceptacja RODO

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

 

Zanim przejdziesz do serwisu lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. W związku z wprowadzanymi zmianami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych przez firmę COMITOR. Klikając „Przejdź do serwisu” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe warunki.

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”) COMITOR sp. z o. o. informuje, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COMITOR sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Laskowicka 24, 94-111 Łódź, NIP 7272547437, KRS 0000088742 (dalej jako: „COMITOR”, „Comitor sp. z o.o.”);
  2. COMITOR powołał Inspektora ochrony danych osobowych. Inspektorem ochrony danych osobowych jest pani Elżbieta Baćko, dostępna pod numerem telefonu: 42 689 10 04 oraz adresem mailowym: iodo@comitor.pl.
  3. Wspólne administrowanie danymi osobowymi na podstawie art. 26 ust. 1 Rozporządzenia nie ma wpływu na realizację uprawnień przysługujących Pani/Panu na podstawie Rozporządzenia.
  4. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe z uwagi na korzystanie przez Panią/Pana z naszych usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia. Jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej oferty wydłużonej gwarancji – w celu realizacji wybranej przez Panią/Pana opcji gwarancji. Niezależnie od powyższego, może Pani/Pan udzielić odrębnej, dobrowolnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych COMITOR.
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą nasi zaufani partnerzy – operatorzy płatności, operatorzy płatności elektronicznych, obsługujące nas podmioty informatyczne, producenci wybranego przez Państwa towaru (jeżeli jest to niezbędne dla realizacji uprawnień wynikających z gwarancji), a w razie takiej konieczności – także obsługujące nas kancelarie prawne.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji na Pani/Pana rzecz wybranej usługi, a jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej wydłużonej gwarancji – także przez czas, na który udzielana jest gwarancja. Jeżeli udzielił Pan/Pani zgody na przesyłanie informacji handlowych – wtedy podany adres e-mail przechowany będzie także do czasu cofnięcia zgody, na warunkach określonych w formularzu zgody marketingowej.
  9. W każdym momencie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych a także prawo do przenoszenia danych.
  10. Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, bez podania przyczyny jest Pani/Pan uprawniony do wniesienia sprzeciwu, gdy dane wykorzystywane są do celów marketingu bezpośredniego.
  11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest sprzeczne z przepisami prawa.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia na Pana/Pani rzecz wybranej usługi.
  13. Jeżeli korzystają Państwo z naszej strony internetowej, korzystamy z ciasteczek oraz Google Analytics. Więcej informacji znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Więcej informacji o RODO znajdą Państwo m.in. tutaj.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji.

Pozdrawiamy, zespół COMITOR sp. z o.o.

Ustawienia zaawansowane