Kontakt Serwis Gdzie kupić

Warunki wykonywania gwarancji na baterie zlewozmywakowe Blanco

Warunki wykonywania gwarancji na baterie zlewozmywakowe i dozowniki Blanco – informacje ogólne

Dokument gwarancyjny do pobrania poniżej, w stopce strony.

 

Zgłoszenie reklamacji

Zgodnie z warunkami gwarancji zgłoszenia reklamacyjne mogą być kierowane przez Użytkownika wyłącznie bezpośrednio do Gwaranta:


Dla ułatwienia, w nowej Karcie gwarancyjnej obowiązującej od 01.06.2024 zamieszczono Formularz do zgłoszenia reklamacji”. Można go wykorzystać także do zgłoszenia zlewozmywaka zakupionego przed 01.06.2024 r., jest to formularz uniwersalny.

Zgłoszona reklamacja powinna zawierać co najmniej: datę zgłoszenia reklamacji do Gwaranta, dane klienta (imię i nazwisko, adres zamontowania produktu, adres do korespondencji jeśli inny niż montażu, tel. kontaktowy, e-mail), kopię dowodu zakupu zawierającą dane sprzedawcy, datę zakupu, nazwę i symbol urządzenia pozwalające zidentyfikować urządzenie zgłaszane do reklamacji, dokładny opis wady z uwzględnieniem miejsca i przyczyny jej wystąpienia, jeżeli jest zgłaszającemu znana, datę ujawnienia się wady oraz dokumentację zdjęciową w celu udokumentowania ujawnionej wady wraz z etykietą Produktu.

Prosimy pamiętać, że Użytkownik traci uprawnienia z tytułu niniejszej gwarancji, jeżeli nie zawiadomi Gwaranta o wadzie w ciągu dwóch miesięcy od daty jej ujawnienia a w wyniku tego zaniechania nastąpiły kolejne uszkodzenia Produktu lub naprawa / usunięcie wady stało się niemożliwe.

 

Produkt tylko do użytku w domu!


Ze względu na nieprofesjonalny charakter urządzenia, gwarancja na urządzenie jest udzielana wyłącznie konsumentowi, tj. osobie fizycznej, która nabywa rzecz ruchomą w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową a urządzenie jest użytkowane w indywidualnym gospodarstwie domowym.

Oznakowanie, że produkt jest przeznaczony do użytku domowego jest umieszczone w Instrukcji montażu i pielęgnacji produktu dołączonej do produktu przez producenta. Użytkowanie produktu w celach komercyjnych i/lub przemysłowych (w firmie, przedsiębiorstwie) jest użytkowaniem produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem.

 

 

Zakres gwarancji

Gwarant udziela Użytkownikowi końcowemu gwarancji na bezawaryjne funkcjonowanie baterii zlewozmywakowej Blanco, z wyłączeniem akcesorium będącego wyposażeniem dodatkowym, domówionym do Produktu nie będącym na jego wyposażeniu podstawowym jak: zawory i filtry kątowe, uchwyty mocujące, systemy filtrujące i filtry do wody itp.

Okres gwarancji  na urządzenia Blanco wynosi 24 miesiące od dnia zakupu Produktu nowego i 12 miesięcy od dnia zakupu w przypadku Produktu pochodzącego z ekspozycji. Produktem ekspozycyjnym jest Produkt, który został sprzedany przez Gwaranta uczestnikowi jego sieci dystrybucji (sprzedawcy detalicznemu) z przeznaczeniem do czasowej ekspozycji w punkcie sprzedaży tego uczestnika sieci i który został w taki sposób wykorzystany. Użytkownik powinien zwrócić się do sprzedawcy o udzielenie informacji, czy Produkt jest nowy, czy pochodzi z ekspozycji (jest używany).

Gwarant udziela Użytkownikowi gwarancji wyłącznie  na materiałowe bądź produkcyjne wady tkwiące w urządzeniu, tj.:
a)    ukryte wady strukturalne, złamania lub pęknięcia o ile nie zostały spowodowane czynnikami zewnętrznymi, jedynie wynikające z wady tkwiącej w rzeczy;
b)    zmiany powłoki wykończeniowej o ile nie zostały spowodowane użyciem środka chemicznego, termicznego uszkodzenia, niewłaściwą pielęgnacją, uszkodzeniem mechanicznym z przyczyny zewnętrznej lub użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem;
c)    nieszczelności wynikające z wadliwych elementów m.in. korpusu, głowicy ceramicznej,  uszczelek, węży przyłączeniowych, wylewki o ile nie powstały z przyczyny zanieczyszczeń instalacji, ingerencji w urządzenie, w wyniku błędnego montażu lub użytkowania Produktu niezgodnie z przeznaczeniem;
d)    nieprawidłową pracę wynikającą z wadliwych podzespołów będących na wyposażeniu rządzenia lub odpowiadających za jego prawidłową pracę w tym elementów elektronicznych, sensorów i sterowników, pokręteł, dźwigni i włączników o ile zostały zamontowane i wyregulowane zgodnie z instrukcją producenta;

 

Sprawdź towar przy zakupie !


Gwarancja dotyczy najczęściej rzeczy kompletnej i użytkowanej w której podczas eksploatacji ujawniła się wada tkwiąca w sprzedanej rzeczy niemożliwa do wykrycia podczas zakupu, odbioru urządzenia.


Wszelkie braki w wyposażeniu, wady  i usterki, których istnienie kupujący może stwierdzić w chwili zawarcia umowy i wydania rzeczy winny być rozstrzygane bezpośrednio ze sprzedawcą, który wydał kupującemu towar. Natomiast w przypadku ich stwierdzenia po montażu winny być rozstrzygane bezpośrednio z monterem urządzenia odpowiedzialnym za towar i jego prawidłowy montaż.


Braki, wady i usterki wykryte przed użytkowaniem towaru jak np. brak deski, uchwytów czy wybłyszczenia, pęknięcia, zarysowania, wyszczerbienia, nie są więc objęte gwarancją. Mogły one powstać u pośredników sprzedaży, podczas niewłaściwego transportu czy przechowywania lub podczas nieostrożnego montażu.

 

Nie używaj silnej chemii i ostrych czyścików!


Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za usterki powstałe na skutek nieprzestrzegania zaleceń zawartych w Instrukcji pielęgnacji zawartej w dokumentacji załączonej do baterii oraz na stronie  https://comitor.pl/serwis/  w zakładce  porady.  Należy pamiętać, aby ściśle stosować się do zaleceń producenta i przede wszystkim unikać wszelkich środków, które w opisie zawierają chlor (chlorki, chloryny, podchloryny) lub kwas solny czy sól kwasu podchlorynowego, alkohol lub pochodne. Nie należy również używać płynów z silnym stężeniem soli,  proszku, mleczka do szorowania ani ostrych zmywaków, gdyż mogą  trwale uszkodzić powierzchnię baterii lub dozownika. Polecamy do pielęgnacji płyn do naczyń i miękką ściereczkę a do usuwania osadów i zacieków środki przebadane i sprawdzone przez producenta. Wykaz środków czystości na naszej stronie: https://comitor.pl/katalog/pielegnacja-i-srodki-czystosci/

 

 

Systematycznie usuwaj osady i zanieczyszczenia!


Świadczenia z gwarancji nie obejmują czynności pielęgnacyjnych opisanych w Instrukcji montażu i pielęgnacji produktu załączonej do urządzenia oraz informacji zawartej na stronie https://comitor.pl/serwis/serwis-radzi/ . W szczególności chodzi o usuwanie osadów wapiennych i zanieczyszczeń z perlatora, filtrów siatkowych na wężykach zasilających oraz osadów prowadzących do zatarcia baterii lub uszkodzenia jej podzespołów powstałych przez zanieczyszczenia wody lub przewodów sieci wodociągowych. Warto korzystać z naszego programu konserwacji urządzeń - https://comitor.pl/serwis/oferta/przeglady-konserwacyjne-baterii-zlewozmywakowych/. Regularne przeglądy skutecznie ograniczają konieczność interwencji serwisowych z powodu awarii, znacznie redukując koszty eksploatacji urządzeń.

 

 

Zachowaj ostrożność!


Odpowiedzialność z gwarancji obejmuje tylko udowodnione wady powstałe z przyczyn tkwiących w produkcie, a więc usterki spowodowane wadliwymi częściami i/lub defektami produkcyjnymi. Do takich usterek nie należą usterki mechaniczne spowodowane przez użytkownika m.in. pęknięcie, odprysk, zarysowanie na skutek uderzenia, upadku innych przedmiotów na baterię lub niewłaściwego użytkowania w wyniku którego nastąpiło uszkodzenie baterii. Zalecamy ostrożność gdyż takie działania mogą trwale uszkodzić  baterię, czego nie obejmuje gwarancja. Są to uszkodzenia mechaniczne z przyczyn zewnętrznych a nie tkwiących w rzeczy.

 

 

Używaj prawidłowo!


Najczęściej występującym przypadkiem jest niewłaściwe użytkowanie wyciąganej wylewki w wyniku którego pęka osłona stalowa węża wylewki lub sama wylewka na połączeniu z wężem wylewki. Doradzamy wyciąganie węża z zapasem i nie naginanie oplotu stalowego węża lyb łączenia wylewki z wężem aby nie spowodować rozłączenia pierścieni stalowych lub pęknięcia wylewki.  Takie działania również są przyczyną zewnętrzną powstania uszkodzenia a nie wadą produktu.

 

 

Rozcieńczaj płyn w dozowniku!


W przypadku dozowników płynu najczęściej pojawiającym się błędem jest używanie płynu do mycia naczyń w formie skoncentrowanej. Każdy płyn jaki zakupią Państwo w sklepie należy, zgodnie z zaleceniem producenta rozcieńczać z wodą w proporcji 1:1. Płyn w formie skoncentrowanej jest gęsty i lepki, co powoduje sklejanie kanałów i dyszy przez które przepływa, zwłaszcza w sytuacji dłuższego braku użycia. Używanie skoncentrowanego płynu prowadzi do uszkodzeń dozownika, pompki, rozszczelnienia urządzenia a w konsekwencji do jego trwałego uszkodzenia. Użytkowanie urządzenia niezgodnie z zaleceniami producenta wyłącza odpowiedzialność Gwaranta za produkt.


Przypominamy również, że sprzedawane przez nas urządzenia są przeznaczone do kuchni w domu. Dozownik płynu służy zatem do użycia płynu do naczyń w formie rozcieńczonej, nie do mydła w płynie używanego w formie skoncentrowanej. Użycie do dozownika mydła w płynie również może przyczynić się do jego uszkodzenia, co nie jest objęte gwarancją.

 

Informacje dodatkowe

Zgłaszając reklamację z tytułu niniejszej gwarancji, Użytkownik oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje warunki i postanowienia niniejszej gwarancji oraz z postanowieniami o ochronie danych osobowych.


Gwarancja na sprzedany Produkt  nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów o prawach konsumenta. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy a gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.


Szczegółowe informacje o warunkach, zakresie gwarancji, sposobie  zgłaszania reklamacji jak i realizacji świadczenia wynikającego z  gwarancji w dokumencie gwarancyjnym – do pobrania w stopce poniżej.

Pliki do pobrania:

1 Gwarancja podstawowa na urządzenia marki BLANCO - obowiązuje przy zakupie od 01.06.2024 do pobrania >

2 Gwarancja na baterie i dozowniki BLANCO - obowiązuje przy zakupie do 31.05.2024 do pobrania >

 

Zapraszamy do kontaktu

Barbara Wiaderna
Asystent działu serwisu
+48 42 689 10 17
Mariusz Dewicki
Kierownik działu serwisu i administracji
+48 42 689 10 20
Serwis Comitor
Do góry
Masz pytania?

W czym możemy pomóc?

INFOLINIA
801 BLANCO (25 26 26)
Wyślij zapytanie
Porównanie produktów:
Porównaj
COMITOR

Zapisz się
do Newslettera Poznaj nasze nowości oraz wyjątkowe oferty


COMITOR

Akceptacja RODO

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,

 

Zanim przejdziesz do serwisu lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. W związku z wprowadzanymi zmianami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych przez firmę COMITOR. Klikając „Przejdź do serwisu” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe warunki.

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „Rozporządzenie”) COMITOR sp. z o. o. informuje, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COMITOR sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, ul. Laskowicka 24, 94-111 Łódź, NIP 7272547437, KRS 0000088742 (dalej jako: „COMITOR”, „Comitor sp. z o.o.”);
  2. COMITOR powołał Inspektora ochrony danych osobowych. Inspektorem ochrony danych osobowych jest pani Elżbieta Baćko, dostępna pod numerem telefonu: 42 689 10 04 oraz adresem mailowym: iodo@comitor.pl.
  3. Wspólne administrowanie danymi osobowymi na podstawie art. 26 ust. 1 Rozporządzenia nie ma wpływu na realizację uprawnień przysługujących Pani/Panu na podstawie Rozporządzenia.
  4. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe z uwagi na korzystanie przez Panią/Pana z naszych usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia. Jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej oferty wydłużonej gwarancji – w celu realizacji wybranej przez Panią/Pana opcji gwarancji. Niezależnie od powyższego, może Pani/Pan udzielić odrębnej, dobrowolnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych COMITOR.
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą nasi zaufani partnerzy – operatorzy płatności, operatorzy płatności elektronicznych, obsługujące nas podmioty informatyczne, producenci wybranego przez Państwa towaru (jeżeli jest to niezbędne dla realizacji uprawnień wynikających z gwarancji), a w razie takiej konieczności – także obsługujące nas kancelarie prawne.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji na Pani/Pana rzecz wybranej usługi, a jeżeli korzysta Pani/Pan z naszej wydłużonej gwarancji – także przez czas, na który udzielana jest gwarancja. Jeżeli udzielił Pan/Pani zgody na przesyłanie informacji handlowych – wtedy podany adres e-mail przechowany będzie także do czasu cofnięcia zgody, na warunkach określonych w formularzu zgody marketingowej.
  9. W każdym momencie przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych a także prawo do przenoszenia danych.
  10. Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, bez podania przyczyny jest Pani/Pan uprawniony do wniesienia sprzeciwu, gdy dane wykorzystywane są do celów marketingu bezpośredniego.
  11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest sprzeczne z przepisami prawa.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia na Pana/Pani rzecz wybranej usługi.
  13. Jeżeli korzystają Państwo z naszej strony internetowej, korzystamy z ciasteczek oraz Google Analytics. Więcej informacji znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Więcej informacji o RODO znajdą Państwo m.in. tutaj.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji.

Pozdrawiamy, zespół COMITOR sp. z o.o.

Ustawienia zaawansowane